unleashthegeek


Thursday, July 02, 2009

Inoue Mao Staff Diary
30th June 2009



Party
30th June 2009 23:56

A few days ago, the first preview of 'Boku no Hatsukoi wo Kimi ni Sasagu' was held!

The moment the movie started, I started weeping...
Cried from the beginning to the end.
Nearing the end of the film, Mao-san who was sitting next to me said,"You're crying too much... (*laugh*)"
That's how much it got to me...

When "Boku wa Kimi ni Koi wo Suru", the theme song that Hirai Ken-san wrote specifically for this film came on, Mao-san said she felt goosebumps too.



A photo of Mao-san and Kumada Sea-chan (7 years old) taken between takes.
Kumada-chan plays Mayu as a child and besides being cute, she is also very well-mannered and is skilled in acting too!!
There was a party for "Boku no Hatsukoi wo Kimi ni Sasagu" yesterday.
Okada-san could not attend because of work commitments but Mao-san had fun chatting with the cast and staff members because she had not met them for a while.

In the midst of that, the drawing of lots for the lucky draw began and the room began to buzz with excitement!
The gift from Mao-san was a pair of tickets for a stay at an exclusive Japanese inn in Goura (the room comes with an open-air bath)!!
Mao-san drew a lot and...








...wh, what!!

I struck lottery (><)

The moment Mao-san picked out the number, she too said,
"Somehow it feels like I've heard of this number somewhere~ that's what I thought ne!"
to great laughter ♪

My apologies for feeling like he really cannot read the atmosphere but the President told me,
"With a guy, no way but you could go with Mao." (*laugh*)

Finally, Mao-san addressed everyone and with Director Shinjou wrapping things up, the party came to an end!!



Beginning with the help of this work's original author Aoki Kotomi-sensei, Director Shinjou, the cast, staff members and Hirai Ken-san, a truly beautiful film has been completed.
Thank you very much.

Please look forward to the opening on 24th October!!
Be sure not to forget your handkerchief♪

~

Whew~ Mao's new manager sure likes to write. As the sentences get longer, I get less sure about the accuracy so feel free to point anything out. Translation style-wise, I'm trying to strike a balance between literal translations and complete re-phrasing. Of course over that, sometimes I'm scratching my head wondering if the meaning is even what I think it is \(〇_o)/

打ち上げ 
2009年06月30日 23:56

先日、「僕の初恋をキミに捧ぐ」の初号試写会がありました!

私は映画が始まってすぐに大号泣。。。
最初から最後まで泣いてしまいました。
作品の終盤で、隣に座っていた真央さんに 「泣きすぎだから…(笑)」
とつっこまれてしまうほど…。

平井堅さんがこの作品のために作ってくださった主題歌「僕は君に恋をする」が流れた時には、
真央さんも鳥肌がたったと話していました。

撮影の合間に撮った真央さんと熊田聖亜ちゃん(7歳)。
繭の子供時代で出演している聖亜ちゃんは、可愛い上にとても礼儀正しくて
お芝居もすごく上手でした!!

そして昨日は「僕の初恋をキミに捧ぐ」の打ち上げがありました。
お仕事の都合で岡田さんは参加できなかったんですが、キャストやスタッフの皆さんと
お会いするのが久し振りだったので、真央さんも楽しくお話していました。

そんな中、打ち上げのくじ引き抽選会が始まり会場は大盛り上がり!
真央さんからの景品は、強羅の高級旅館ペア宿泊券(なんとお部屋に露天風呂付)!!
真央さんがくじをひくと…











…な、なんとっっ!

私が当たってしまったんですー(><)

真央さんも番号をひいた瞬間
「何かどこかで聞いた番号だったな~と思ったんだよねぇ!」
と大爆笑♪

本当に空気が読めない感じで申し訳なかったのですが、社長からは、
「男と行くのは無理だけど、真央と行ってきたら」と言われました(笑)。

最後は、真央さんが皆さんに御挨拶をして、新城監督の1本締めで打ち上げ終了!!

この作品の生みの親である青木琴美先生をはじめ、新城監督、キャスト、スタッフの皆さん、
平井堅さんのお陰で、本当に本当に素敵な作品が出来上がりました。
ありがとうございました。

10月24日の公開を楽しみにしていてください!!
くれぐれもハンカチを忘れずに♪

Labels:




On Thursday, July 02, 2009 12:44:00 PM, Anonymous atskv9 wrote...

Rofl, she does like to write a lot 0_0 Kawaisou, unleash! Even more great news about the film. Can't wait to watch it. Looks like we'll have to look out for the DVD early 2010, hmm.

If you're interested in checking your translation, HPriest @ www.kawaii-joyuu.com has been working on Mao's Staff Diary as well.

 

On Friday, July 03, 2009 5:38:00 PM, Blogger unleashthegeek wrote...

Wow, HPriest translates mini-essays
(;^_^

 

Post a Comment




Back to Main




-Current Japan Time-
Back to Main